HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů. In Co znamená udržitelnost pro univerzity? COŽP Praha: Univerzita Karlova Praha, 2005, s. 80-89. ISBN 80-239-6560-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů
Název anglicky Environmental education (EE) as the determining dimension for sustainable development.
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant).
Vydání COŽP Praha, Co znamená udržitelnost pro univerzity? od s. 80-89, 10 s. 2005.
Nakladatel Univerzita Karlova Praha
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00013208
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-239-6560-3
Klíčová slova anglicky Education for sustainable development; standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training; eco-pedagogical teacher competence
Štítky eco-pedagogical teacher competence, Education for sustainable development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 11. 1. 2007 22:45.
Anotace
Autorka se zamýšlí nad proměnou kurikula učitelského vzdělávání v kontextu potřeb udržitelného rozvoje (UR). Ekologickou výchovu (EV) chápe jako určující dimenzi výchovy pro UR. Poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést EV. Opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí klíčová témata v návaznosti na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a přehled studijních disciplín ze studijního programu pro učitelství 1. st. ZŠ z PdF MU Brno, které přispívají k rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů.
Anotace anglicky
The author deals with the transformation of teacher training curriculum in the context of demands of sustainable development (SD). She understands ecological education (EE) as the determining dimension for SD. Further, the possibilities of developing the competence for teaching EE are discussed. The author is based on the proposal of the standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training. She states the crucial issues in connection with educational areas RVP ZV and the outline of educational disciplines from the study programme for lower classes of primary schools at the Faculty of Education, Masaryk University Brno, which contribute to the development of eco-pedagogical competences of teachers
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaVNázev: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:26