J 2005

Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog

Název česky

Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog

Název anglicky

Forms of Pedagogic Communication in the Czech School: Intentional and Illusionary Dialogue

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031433

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

classroom communication; educational dialogue; intentional dialogue; illusionary dialogue

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 6. 2007 20:52, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na podoby dialogické komunikace v české škole nižší sekundární úrovně. Vychází z předpokladu, že výukový dialog vykazuje zřetelné odlišnosti od běžného dialogu interpersonálního, přičemž si klade otázku, zda je možné identifikovat různé typy výukového dialogu. Na základě kvalitativní analýzy audionahrávek výzkové komunikace je v textu rozpracována typologická dichotomie intencionální versus iluzivní dialog.

Anglicky

The article presents the result of a research survey into dialogic communication in a Czech schools at the lower secondarylevel. It is based on the premise, that in contrast to ordinary interpersonal dialogue, educational dialogue has certain distinctive features. The article therefore seeks to answer the question of what these distinctive features are and whether different types of educational dialogue may be identified.