2005
Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Název česky
Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Název anglicky
Forms of Pedagogic Communication in the Czech School: Intentional and Illusionary Dialogue
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant)
Vydání
Pedagogika, Praha, PedF UK, 2005, 0031-3815
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00031433
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
classroom communication; educational dialogue; intentional dialogue; illusionary dialogue
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 6. 2007 20:52, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na podoby dialogické komunikace v české škole nižší sekundární úrovně. Vychází z předpokladu, že výukový dialog vykazuje zřetelné odlišnosti od běžného dialogu interpersonálního, přičemž si klade otázku, zda je možné identifikovat různé typy výukového dialogu. Na základě kvalitativní analýzy audionahrávek výzkové komunikace je v textu rozpracována typologická dichotomie intencionální versus iluzivní dialog.
Anglicky
The article presents the result of a research survey into dialogic communication in a Czech schools at the lower secondarylevel. It is based on the premise, that in contrast to ordinary interpersonal dialogue, educational dialogue has certain distinctive features. The article therefore seeks to answer the question of what these distinctive features are and whether different types of educational dialogue may be identified.