2006
Kooperující učitel.
ŠIMONÍK, Oldřich a Jiří HAVELZákladní údaje
Originální název
Kooperující učitel.
Název česky
Kooperující učitel.
Název anglicky
Supervising teacher.
Autoři
ŠIMONÍK, Oldřich (203 Česká republika, garant) a Jiří HAVEL (203 Česká republika)
Vydání
Brno, 129 s. Pedagogická praxe, číslo svazku 4. 2006
Nakladatel
MSD s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00015613
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-86633-43-8
Klíčová slova anglicky
supervising teacher; teacher preparation; skills.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2009 11:38, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Úloha cvičných učitelů základních škol v procesu přípravy budoucích učitelů.
Anglicky
The empirical part of the work is aimed at the process in which future teachers gain and develop their professional competencies during their teaching practice, namely at recognising the intensity of the cooperative teachers influence on this process. Assessment criteria are defined for cooperative teachers at faculties of education to assess the students. Students then assess the level of influence that cooperative teachers had on the development of their professional skills. The key research aims at finding out which interventions into the developing of future teachers pedagogical skills cooperative teachers use. In Interpretations, the factors and context that influence the selection and frequency of the interventions are examined. Towards the end of the thesis a proposal is formulated regarding the form of cooperative teachers interventions into the students pedagogical skills. It is not to present a normative intervention structure.
Návaznosti
GA406/03/1349, projekt VaV |
|