ŠEĎOVÁ, Klára. Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 123 - 132. ISBN 80-210-3891-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
Název česky Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
Název anglicky Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, od s. 123 - 132, 10 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00031453
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-3891-8
Klíčová slova anglicky educational research; grounded theory; coding techniques
Štítky coding techniques, educational research, grounded theory
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 12. 6. 2007 20:51.
Anotace
Článek se zabývá možnostmi použití zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu, přičemž se zaměřuje především na specifické kódovací techniky, s nimiž zakotvená teorie pracuje. Problém je ilustrován na příkladu výzkumného šetření rodinné socializace dětského televizního diváctví. Na tomto příkladu z vlastní výzkumné praxe autorky jsou demonstrovány efekty, které může použití jednotlivých kódovacích technik přinést.
Anotace anglicky
The articel deals with the use of the method of grounded theory in educational research, focusing on specific coding techniques the method works with. A cenocrete example of the research practice is used to explain the process: a survey of the family socialization of childrens TV watching, using in-depth intervews as the main technique of data collection. Thes specific example shows the effects the coding technique of data collection. This specific example shows the effecet the coding techniques of the grounded theory can offer, such as, and primarily, axial coding.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 21:27