POL, Milan a Petr NOVOTNÝ. Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2005, U10, č. 1, s. 49-66, 8 s. ISSN 1211-6971.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií)
Název anglicky Headteachers and the management of quality in school (... from case studies)
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika).
Vydání Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2005, 1211-6971.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00013312
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky headteachers; leadership styles; management of quality
Štítky headteachers, leadership styles, management of quality
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Změněno: 16. 11. 2007 15:03.
Anotace
Jde o studii práce dvou ředitelů škol. Za klíčový znak jejich aktivit považují autoři snahu řídit kvalitu ve škole. Vztahovým rámcem je jednak obsahové vymezení řízení kvality ve škole, a dále koncept tzv. invitational leadership. Ve vztahu k tomuto rámci autoři analyzují počínání sledovaných ředitelů, srovnávají je a diskutují s ohledem na širší kontext řízení škol v současném českém prostředí.
Anotace anglicky
Authors observe the managing and leading activities of two basic school headteachers, with special regard to their efforts to manage quality in schools, relying on two relational frameworks: one of them is the contentual framework of the activities of responsible managers for quality in schools, another is the concept of invitational leadership. Through description, comparison and analysis, the authors discover numerous identical or similar featutures of the headteachersleading and managing activities, but some crucial differences, too. The data are presented in relation to the headteachersspecific readiness to manage what is explicitly pinpointed in the above relational frameworks. Based on this, the authors present conclusions about some needful accents of school leadersprofessional development and the development of schools in the Czech milieu.
Návaznosti
GA406/04/0609, projekt VaVNázev: Demokracie v české škole
Investor: Grantová agentura ČR, Demokracie v české škole
GP406/02/P121, projekt VaVNázev: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:00