2005
Učitel je "jen" člověk
PROKOPOVÁ, AliceZákladní údaje
Originální název
Učitel je "jen" člověk
Název česky
Učitel je "jen" člověk
Název anglicky
Teacher is ...
Autoři
PROKOPOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Výchova ke zdraví I. s. 91-101, 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00015164
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3918-3
Klíčová slova anglicky
teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2010 11:53, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na osobnostní dimenzi učitelské profese. Jeho součástí je uvedení některých psychologických souvislostí specifických psychických úskalí učitelského povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí psychiky, akcentující význam vnitřních nevědomých (resp. ne zcela uvědomovaných) motivačních sil, které prostřednictvím psychických obranných mechanismů mohou, zejména v osobnostně náročných a psychicky ohrožujících situacích, negativně ovlivňovat celý pedagogický proces a způsobovat diskrepanci mezi záměrem a cíly učitele a jeho skutečným chováním. Z mnoha možných maladaptivních reakcí na psychicky náročné situace v pomáhajících profesích je zde kriticky reflektována zejména reakce úzce související s tzv. autoritářskou osobnostní strukturou.
Anglicky
This text is aimed at personal dimension of pedagogy as a profession. Specific psychical difficulties of pedagogism are specified. Psychodynamic conception of personality creates a theoretical frame of the text. Insensible (resp. not totally realised) motivations are accented.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|