KŘIPAČ, Miroslav. Implementation Strategies of Learning Environment Integration. Online. In The 4th International Conference on Education and Information Systems: Technologies and Applications. EISTA'06. Orlando, Florida, USA: International Institute of Informatics and Systemic, 2006. p. 67 - 70. ISBN 980-6560-80-9. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementation Strategies of Learning Environment Integration
Name in Czech Strategie implementace při integraci výukových prostředí
Authors KŘIPAČ, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor)
Edition EISTA'06. Orlando, Florida, USA, The 4th International Conference on Education and Information Systems: Technologies and Applications, p. 67 - 70, 4 pp. 2006.
Publisher International Institute of Informatics and Systemic
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00017024
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 980-6560-80-9
UT WoS 000250748800013
Keywords in English e-learning; learning management systems
Tags e-learning, learning management systems
Tags International impact
Changed by Changed by: RNDr. Miroslav Křipač, Ph.D., učo 3388. Changed: 1/7/2009 11:05.
Abstract
Choosing the right strategy for integration of classroom and virtual learning may become a difficult process. Today, many different technologies are able to improve a quality of traditional university learning environment. However, their combination may not always lead to satisfactory results. This case study describes several successful steps used during implementation of Masaryk University Information System (IS MU) during last seven years. This awarded system is nowadays the only platform for both traditional face-to-face and virtual learning management, administration and communication within Masaryk University, which is one of leading universities in the Czech Republic and Central European region.
Abstract (in Czech)
Výběr vhodné strategie integrace klasického a virtuálního způsobu výuky může být obtížný. V dnešní době existuje spousta různých technologií, které mohou zlepšit kvalitu tradičního způsobu vzdělávání. Přesto jejich kombinace nemusí vést vždy k uspokojívým výsledkům. Tato případová studie popisuje různé úspěšné kroky využité během implementace Informačního systému Masarykovy univerzity v průběhu posledních sedmi let. Tento oceněný systém je dnes jedinou platformou pro administraci jak tradiční tak virtuální výuky a pro vnitřní komunikaci v rámci Masarykovy univerzity, která je jednou z předních univerzit v České republice a regionu střední Evropy.
PrintDisplayed: 23/4/2024 13:03