2006
How Czech pupils assess geography textbooks
KNECHT, PetrZákladní údaje
Originální název
How Czech pupils assess geography textbooks
Název česky
Jak hodnotí čeští žáci učebnice
Autoři
KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Karlsruhe, Research on Learning and Teaching in Primary Geography. od s. 129-147, 18 s. Karlsruher Padagogische Studien - Band 7, 2006
Nakladatel
Padagogische Hochschule
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00017045
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
3-8334-5298-6
Klíčová slova anglicky
Educational research; textbooks research; textbooks assessment
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 6. 2015 21:57, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
How do Czech pupils assess their geography textbooks? The subject of the research described, often neglected in the textbook research, is the textbook pupil interaction. What are the prime criteria for a pupil to judge a textbook? What characteristics should a textbook have to attract the pupil and provide the motivation to study? Is it its design that appeals above all, or is its content appraised as well? What do pupils require from textbooks? What textbooks do they like? The sample of 54 pupils helps the author find out what the ideal Geography textbook might look like.
Česky
Hodnocení učebnic zeměpisu z pohledu žáků 2. stupně základních škol Předmětem popisovaného výzkumu je interakce učebnice-žák, která je v rámci výzkumu učebnic poměrně opomíjena. Dle jakých prvotních kriterií hodnotí žák učebnici? Jaké vlastnosti by měla mít učebnice, aby žáky zaujala a případně motivovala ke studiu? Je to pouze estetická stránka nebo žáci hodnotí i obsah učebnice? Jaké požadavky mají žáci v souvislosti s učebnicemi? Jak se žákům učebnice líbí? Na vzorku 54 žáků se autor snažil nalézt odpověď na otázku, jak by dle jejich mínění měla vypadat ideální učebnice zeměpisu.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|