D 2005

Komponentově-sémantická analýza českých publicistických idiomů a frazémů

KREJČÍ, Pavel

Základní údaje

Originální název

Komponentově-sémantická analýza českých publicistických idiomů a frazémů

Název anglicky

Component and semantic analysis of the Czech journalistic idioms and phrasems

Autoři

KREJČÍ, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Blagoevgrad, Jubileen slavističen sbornik, od s. 172-180, 9 s. 2005

Nakladatel

Jugozapaden universitet "Neofit Rilski" - universitetsko izdatelstvo

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00020020

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

954-680-359-6

Klíčová slova anglicky

Czech phrasems and idioms -- Phrasems and idioms in journalistic texts
Změněno: 17. 8. 2006 12:04, doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.

Anotace

V originále

Velká část idiomů a frazémů používaných v českých publicistických textech obsahuje coby klíčový komponent označení části lidského těla, pojmenování lidských produktů spjatých s každodenním životem, ale také výrazy spojené se soutěžením v nejširším smyslu slova (hry, sport, boj).

Anglicky

The Czech journalists mostly use phrasemes containing the names of parts of the human body, names from the sphere of the human home and dwelling, and components from the sphere of competitions (sport and games, fight and military). The phraseological semantics of the phraseme motivated by the key component is present mainly in phrasemes from the spheres of home and dwelling, competition and living nature.

Návaznosti

GP405/02/D164, projekt VaV
Název: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
Investor: Grantová agentura ČR, Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech