SKOPAL, Pavel. "The Adventure Continues on DVD" - Franchise Movies As Home Video. Convergence. The Journal of Research into New Media Technology. Special Issue "Consumption and Use of DVDs". 2007, roč. 13, č. 2, s. 185-198. ISSN 1354-8565.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název "The Adventure Continues on DVD" - Franchise Movies As Home Video
Název česky "The Adventure Continues on DVD" - franchise filmy jako domácí video
Autoři SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání Convergence. The Journal of Research into New Media Technology. Special Issue "Consumption and Use of DVDs" 2007, 1354-8565.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00031583
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky DVD; franchise movies; Hollywood cinema; home video; marketing practices; television industry
Štítky DVD, franchise movies, Hollywood cinema, home video, marketing practices, television industry
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 27. 3. 2010 12:25.
Anotace
Research into practices applied by the Hollywood studios on the DVD market requires analysis of the economic logic of the market and the rhetoric of various paratexts accompanying the movies on DVDs, as well as consideration of practices of the television industry. At stake, are not only the principles of economy of scope and the strategy of repurposing content that DVD accomplishes, but also the way the studios use DVD like the TV industry uses the internet for an old media s augmentation, to use John Caldwell s term. Additionally, the extras on DVDs create a frame of reception through their exploitation of institutional practices, which are familiar to the viewer from television and home video. The movies on DVD are marketed by the Hollywood cinema in a double mode: the DVD offers theatrical spectacularity as well as the intimacy and imperfection of television and home video. DVDs with their high-budgeted franchises provide the best opportunity for combining spectacle, narrative openness and complexity with a sense of intimacy and authenticity.
Anotace česky
Výzkum praktik využívaných hollywoodskými studii na DVD trhu vyžaduje analýzu ekonomické logiky trhu a rétoriky různých paratextů, které doprovázejí filmy na DVD, a také praktik televizního průmyslu. Nejde přitom pouze o principy úspor z rozsahu a o strategii opakovaného využití mediálního obsahu na DVD, ale také o to, jak filmová studia využívají DVD podobným způsobem, jako televizní průmysl internet: tj. pro posílení starých médií, použijeme-li pojem Johna Caldwella. Kromě toho DVD bonusy rámují recepci pomocí institučních praktik známých z televize a domácího videa. Hollywoodské filmy na DVD jsou nabízeny ve dvojím modu: DVD nabízí spektakularitu kina současně s intimitou a nedokonalostí televize a domácího videa. DVD s vysokorozpočtovými franchise filmy nabízí příležitost pro spojení spektáklu, narativní otevřenosti a komplexnosti s pocitem intimity a autenticity.
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 05:30