Detailed Information on Publication Record
2006
Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
KRÁTKÁ, JanaBasic information
Original name
Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
Name in Czech
Kompetence třídního učitele v současných podmínkách českého školství
Name (in English)
Form teacher's competence in contemporary conditions of Czech education
Authors
KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Bratislava, Študentské fórum, VIII. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 2.-4. 6. 2005), p. 109-115, 7 pp. 2006
Publisher
PdF UK
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00017130
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-969146-5-0
Keywords in English
form teacher; competence; conditions for work; advisory teacher; personality of pupil; class team; teachers cooperation with parents; educational diagnosis; educational role of class teacher; teachers personal dispositions
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 29/6/2007 19:10, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Funkce třídního učitele je mimořádně náročná, jsou s ní spojována mnohá očekávání, kterým často neodpovídají reálné podmínky pro tuto specifickou pedagogickou práci. Role třídního učitele s sebou nese zvláštní a významné úkoly, vyplývající z jeho funkce. V této roli se promítají názory žáků, učitelů dané školy, rodičů a některých dalších zúčastněných. Tento disertační výzkumný projekt bude hledat a popisovat, jaká je tato role, jaké je toto postavení a co všechno zahrnuje v názorech ze strany žáků, učitelů (třídních učitelů) a rodin (veřejnosti).
In English
The role of a form teacher is extremely difficult because of its connection with much expectations, however, the real conditions are often unmatched. The person of form teacher brings along particular and important tasks of education, which results from his role and function. In this function, the opinions of children, other teachers, parents and other specialists are observed. This research project will explore and describe how they look at their roles, the situation and what is included in their opinions. There is no current information about their reflection of form teacher’s role. Conclusions of the research project will take a place in the specification of themes and subjects for future teachers’ pregradual study.