D 2006

Potenciály klastrovatelnosti odvětví

HÁLEK, Ivan, Petr SMUTNÝ, Radoslav ŠKAPA, Eva ŠVANDOVÁ, Jan ŽÁK et. al.

Basic information

Original name

Potenciály klastrovatelnosti odvětví

Name in Czech

Potenciály klastrovatelnosti odvětví

Name (in English)

The potentials of industry clustering

Authors

HÁLEK, Ivan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr SMUTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ŽÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II (Svazek II.), p. 407-457, 51 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/06:00015946

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-210-4133-1

Keywords in English

Industry clusters; Management; Field research

Tags

Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:06, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

Předložená výzkumná zpráva zahrnuje proces teoretické a praktické přípravy empirického šetření, zaměřeného na vytvoření databáze poznatků o potenciálech klastrovatelnosti a výsledcích hospodaření vybraného vzorku podniků v regionu jižní Moravy. Výzkumná práce zachycuje rovněž celý proces vyhledání zpracovatele terénní části výzkumu a řízení spolupráce s agenturou a vybranými podniky v procesu pilotáže výzkumného nástroje pro první fázi výzkumu - Dotazníku I.

In English

Presented report describes the theoretical and practical formation of field research that should collect database of knowledge about potentials for clustering of companies. The second aim is to obtain data about economic situation of Southern Moravian companies for our research sample. Our report depicts the process of selection of marketing research agency, which will realize the field research, and the process of coordination of activities between us, marketing research agency and companies of our sample. The aim of this co-ordination was the pretest of questionnaire number 1.

Links

GA402/05/0795, research and development project
Name: Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
Investor: Czech Science Foundation, Identification of Industrial Clusters in South Moravia