Detailed Information on Publication Record
2006
Potenciály klastrovatelnosti odvětví
HÁLEK, Ivan, Petr SMUTNÝ, Radoslav ŠKAPA, Eva ŠVANDOVÁ, Jan ŽÁK et. al.Basic information
Original name
Potenciály klastrovatelnosti odvětví
Name in Czech
Potenciály klastrovatelnosti odvětví
Name (in English)
The potentials of industry clustering
Authors
HÁLEK, Ivan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr SMUTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ŽÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II (Svazek II.), p. 407-457, 51 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/06:00015946
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-210-4133-1
Keywords in English
Industry clusters; Management; Field research
Tags
Reviewed
Změněno: 5/5/2011 16:06, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
Předložená výzkumná zpráva zahrnuje proces teoretické a praktické přípravy empirického šetření, zaměřeného na vytvoření databáze poznatků o potenciálech klastrovatelnosti a výsledcích hospodaření vybraného vzorku podniků v regionu jižní Moravy. Výzkumná práce zachycuje rovněž celý proces vyhledání zpracovatele terénní části výzkumu a řízení spolupráce s agenturou a vybranými podniky v procesu pilotáže výzkumného nástroje pro první fázi výzkumu - Dotazníku I.
In English
Presented report describes the theoretical and practical formation of field research that should collect database of knowledge about potentials for clustering of companies. The second aim is to obtain data about economic situation of Southern Moravian companies for our research sample. Our report depicts the process of selection of marketing research agency, which will realize the field research, and the process of coordination of activities between us, marketing research agency and companies of our sample. The aim of this co-ordination was the pretest of questionnaire number 1.
Links
GA402/05/0795, research and development project |
|