KAPLAN, Věroslav, Zdeněk STACHOŇ a Milan KONEČNÝ. USABILITY OF ELECTRONIC LEARNING MATERIALS IN CARTOGRAPHY. In Modern technologies, education and proffesional practise in geodesy and related fields. 2006. vyd. Sofia, Bulgaria: Union of Surveyors and Land managers in Bulgaria, 2006, s. 295-299, 607 s. ISBN 80-903478-3-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název USABILITY OF ELECTRONIC LEARNING MATERIALS IN CARTOGRAPHY
Název česky Použitelnost elektronických výukových materiálů v kartografii
Autoři KAPLAN, Věroslav (203 Česká republika, garant), Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika) a Milan KONEČNÝ (203 Česká republika).
Vydání 2006. vyd. Sofia, Bulgaria, Modern technologies, education and proffesional practise in geodesy and related fields, od s. 295-299, 607 s. 2006.
Nakladatel Union of Surveyors and Land managers in Bulgaria
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14310/06:00021743
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 80-903478-3-5
Klíčová slova anglicky Usability; eletronic learning materials
Štítky eletronic learning materials, Usability
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Milan Konečný, CSc., učo 1927. Změněno: 3. 8. 2007 11:18.
Anotace
Together with expansion of IT (Information Technologies) at schools, it grows call for electronic learning materials. Most of them are made by web technologies. There are many online electronic textbooks in the field of cartography (various quality, interface, languages, etc.). One of them was also created by the authors of this article. In recent years, more and more web authors focus on the concept of usability. Web page usability can be defined as usage efficiency with which a user can perform required tasks with the page. The same approach should be applied to design and creation of electronic learning materials not only in cartography. Student attention should be paid to the content of the textbook and not to the user interface. The aim of this article is to compare selected existing electronic learning materials from the usability point of view. Results will be used to propose the most comfortable and user friendly interface for the users.
Anotace česky
Použitelnost elektronických výukových materiálů v kartografii
Návaznosti
MSM0021622418, záměrNázev: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Dynamická geovizualizace v krizovém managementu
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 18:43