KONEČNÝ, Milan a Temenoujka L. BANDROVA. Mapping of Nature Risks and Disasters for Educational Purposes. In Conference Collection of Papers, Volume II, VIth International Scientific Conference. 1. vyd. Sofia, Bulharsko: Modern Management of Mine Producing, Geology and Environmental Protection. SGEM 2006., 2006, s. 127-134, 514 s. ISBN nebylo přidělen.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mapping of Nature Risks and Disasters for Educational Purposes
Název česky Mapování přírodních rizik a katastrof pro účely výuky
Autoři KONEČNÝ, Milan (203 Česká republika, garant) a Temenoujka L. BANDROVA (100 Bulharsko).
Vydání 1. vyd. Sofia, Bulharsko, Conference Collection of Papers, Volume II, VIth International Scientific Conference. od s. 127-134, 514 s. 2006.
Nakladatel Modern Management of Mine Producing, Geology and Environmental Protection. SGEM 2006.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/06:00017630
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN nebylo přidělen
Klíčová slova anglicky Mapping; nature risks; disasters; education.
Štítky disasters, education., mapping, nature risks
Změnil Změnil: prof. RNDr. Milan Konečný, CSc., učo 1927. Změněno: 24. 1. 2007 13:06.
Anotace
The paper presents definitions of nature risk and disasters. Mapping of risk processes is discussed in the direction of educational purposes. International organizations publish information brochures about how to teach children correct behaviour and preparation for natural disasters. Questions such as "What do you do in case of an emergency" are discussed. Standards and technologies related to emergency management are considered. Some exampels of maps and methods of mapping for young and older students are presented, and proposal for the National Strategy in the field of education is created on the basis of them.
Anotace česky
Článek přináší definice přírodních rizik a katestrof. Mapování rizikových procesů je diskutováno z hlediska vzdělávacích účelů. Mezinárodní organizace vydávají brožury o tom, jak učit děti se správně chovat a připravovat se na přírodní katasrofy. Jsou diskutovány otázky typu: "Co uděláš v případě nebezpečí?". Řeší se standardy a technologie spojené s nebezpečím. Jsou prezenovány některé příklady map a metod mapování pro žáky a studenty a vytvářejí se návrhy pro Národní strategii v oblasti vzdělávání.
Návaznosti
MSM0021622418, záměrNázev: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Dynamická geovizualizace v krizovém managementu
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 05:02