2006
Development of E-learning and Its Integration into Masaryk University Information system
BRANDEJSOVÁ, Jitka a Michal BRANDEJSZákladní údaje
Originální název
Development of E-learning and Its Integration into Masaryk University Information system
Název česky
Vývoj e-learningových aplikací a jejich integrace do informačního systému Masarykovy univerzity
Autoři
BRANDEJSOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant) a Michal BRANDEJS (203 Česká republika)
Vydání
Rožnov pod Radhoštěm, Information and Communication Technology in Education, s. 162-164, 2006
Nakladatel
University of Ostrava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/06:00017631
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
80-7368-199-4
Klíčová slova anglicky
e-learning; IS MU
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 11:44, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
Masaryk University has recently been paying special attention to the expansion of e-learning. During the first stage of the process (lasting until 2004), the first steps were taken in the form of first e-learning courses, which were designed by teaching enthusiasts and embedded in special e-learning systems. During that period, the fundamental principles of designing e-learning courses began to surface. In 2004, the decision to develop the applications directly under the University's Information System (housing some of these by that time) was made. As a result, numerous e-learning services giving rise to several pilot courses have been gradually put into operation at all faculties since 2005. The paper focuses on what conditions must be met for a large university to succeed in the seamless integration of e-learning into its information system and what benefits the methods currently applied at Masaryk University have.
Česky
Elektronické podpoře výuky na Masarykově univerzitě je v posledních letech věnována významná institucionální pozornost. Přestože dějiny e-learningu na MU jsou relativně krátké, můžeme označit letošní etapu tvorby báze inspirativních elektronických kurzů na všech fakultách jako začátek třetí etapy. První etapa do roku 2004 znamenala důležité parciální kroky v rozvoji e-learningu na MU, ověřila dílčí principy tvorby kurzů nadšených pedagogů ve speciálních e-learningových systémech. V druhé etapě, od roku 2004 bylo rozhodnuto na Masarykově univerzitě vyvíjet e-learning přímo v administrativním Informačním systému MU. V té době už existovalo v systému několik aplikací pro elektronickou podporu studia. A rok 2005 přinesl další širokou nabídku služeb, možností nových e-learningových agend a několik úvodních kurzů. Pro integraci e-learningu do administrativního systému by měl mít rozsáhlá univerzita vhodné podmínky a jak se osvědčuje zvolená koncepce na Masarykově univerzitě, je obsahem příspěvku. Klíčová slova: Informační systém, e-learning.
Návaznosti
LA 168, projekt VaV |
|