J 2006

Organizational culture of Czech manufacturing companies: an empirical typology

LUKÁŠOVÁ, Růžena, Emilie FRANKOVÁ a Alois SURYNEK

Základní údaje

Originální název

Organizational culture of Czech manufacturing companies: an empirical typology

Název česky

Organizační kultura českých výrobních firem: empirická typologie

Autoři

LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant), Emilie FRANKOVÁ (203 Česká republika) a Alois SURYNEK (203 Česká republika)

Vydání

Journal for East European Management Studies, 2006, 0949-6181

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/06:00015995

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

Organizational culture empirical typology Czech manufacturing companies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2007 15:35, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.

Anotace

V originále

The contribution presents the results of research into organizational culture of Czech manufacturing companies. The study was carried out on a sample of respondents from top, medium and low management from 74 companies. The analysis of organizational culture was performed on the levels of values, norms and selected aspects of perceiving and behaving which are shared in the organization. The data obtained through questionnaires were processed by means of factor and cluster analyses. The research has resulted in an empirical typology presenting the typical contents of organizational culture of Czech manufacturing companies.

Česky

Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu organizační kultury českých výrobních firem. Výzkum byl proveden na vzorku 74 firem, respondenty byli příslušníci vrcholového, středního a nižšího managementu firem. Analýza organizační kultury byla provedena na úrovni hodnot, norem a vybraných aspektů vnímání a chování, sdílených v organizaci. Data získaná příslušnými dotazníky byla zpracována formou faktorové a shlukové analýzy. Konečným výsledkem výzkumu je empirická typologie, prezentující typické obsahy organizační kultury českých výrobních firem.

Návaznosti

GA402/02/0114, projekt VaV
Název: Organizační kultura českých firem
Investor: Grantová agentura ČR, Organizační kultura českých firem