POKORNÁ, Andrea. Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů (Meaning of nursing teaching in pregradual doctors preparation). Revue ošetrovateľstva, sociálnej práce a laboratorných metodík. Bratislava: Slovenská lekárska spoločnosť, 2006, XII, 2/2006, p. 83 - 84. ISSN 1335-5090.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů
Name in Czech Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů
Name (in English) Meaning of nursing teaching in pregradual doctors preparation
Authors POKORNÁ, Andrea.
Edition Revue ošetrovateľstva, sociálnej práce a laboratorných metodík, Bratislava, Slovenská lekárska spoločnosť, 2006, 1335-5090.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
Keywords (in Czech) Ošetřovatelství; evaluace, komunikace
Keywords in English Nursing;teaching; evaluation; communication
Tags communication, evaluation, nursing, teaching
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D., učo 98239. Changed: 24/6/2009 15:23.
Abstract
Článek se zabývá výsledky evaluace výuky ošetřovatelství a jeho přínosu v pregraduální přípravě lékařů. Výuka ošetřovatelství tvoří nezanedbatelnou součást přípravy lékařů. Studenti jsou seznamování se základními ošetřovatelskými výkony ačinostmi v průběhu praxe, ale také v teoretických hodinách. Evaluační proces proběhl v akademických letech 2003/2004 a 204/2005 mezi 567 studenty a nyní stále pokračuje.
Abstract (in English)
This article is about evaluation of pregradual doctors preparation in nursing teaching. Nursing teaching is a not neglecting part of a pregradual doctors preparation. Students get information about basic nursing skills during the practical training and also in the theoretical lessons. The evaluation process was made during academic yerár 2003/2004 and 2004/2005 among 576 students and still continues. There are some results about this problems.
PrintDisplayed: 12/5/2024 20:12