EIBL, Otto. Předvolební průzkumy a jejich možný dopad na chování aktérů politické soutěže. Online. In ČALOUD, Dalibor, Tomáš FOLTÝN, Vlastimil HAVLÍK a Anna MATUŠKOVÁ. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006. s. 89-107. ISPO FSS MU, Svazek č. 5. ISBN 80-7325-108-6. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předvolební průzkumy a jejich možný dopad na chování aktérů politické soutěže
Název anglicky Pre-election polls and their possible impact on behavior of parties, candidates and voters
Autoři EIBL, Otto (203 Česká republika, garant)
Vydání Brno, Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2006, od s. 89-107, 19 s. ISPO FSS MU, Svazek č. 5, 2006.
Nakladatel Centrum pro studium demokracie a kultury
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00017893
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-7325-108-6
Klíčová slova anglicky parliamentary elections 2006; Czech Republic; pre-election polls; voting behavior
Štítky Czech Republic, parliamentary elections 2006, pre-election polls, voting behavior
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Otto Eibl, Ph.D., učo 65581. Změněno: 17. 6. 2009 13:27.
Anotace
Příspěvek na pozadí předvolební reality roku 2006 popisuje možné dopady zveřejňování výsledků průzkumů veřejného mínění na chování aktérů politické soutěže: Optikou voličů jde zejména o psychologické efekty týkající se váhy každého jednoho hlasu, optikou politických stran jde pak o míru aktivního zapojení průzkumů do vlastních předvolebních strategií. Příspěvek zároveň upozorňuje na fakt, že pro správnou interpretaci a pochopení v médiích prezentovaných dat je nutné zasadit je to do širšího kontextu socio-politické reality a alespoň minimálně se seznámit s metodologií prováděného měření.
Anotace anglicky
The purpose of presented text is to discuss the question of possible impact of publication of pre-election polls on parties, candidates (efforts of competitive parties to control and to influence publicized poll results) and voters (impact related to psychological strength of every single voice) behavior. The text simultaneously highlights the risk of misunderstanding of publicized data when the broader context of co-temporary political situation and/nor the methodology of the survey is unknownfor the readers.
Návaznosti
MSM0021622407, záměrNázev: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 16:54