D 2006

Efektivita e-learningu ve výuce německého jazyka

JANÍKOVÁ, Věra and Jana LIŠKOVÁ

Basic information

Original name

Efektivita e-learningu ve výuce německého jazyka

Name in Czech

Efektivita e-learningu ve výuce německého jazyka

Name (in English)

Effectiveness of E-learning in German Training

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Jana LIŠKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka, p. 292-301, 10 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016153

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4164-1

Keywords in English

effectiveness;e-learning;German training

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/4/2007 13:07, Mgr. Jana Urbánková

Abstract

V originále

E-learning – ein Bildungsprozess, in dem gezielt multimediale und kommunikative Technologien integriert sind – ist eine der neuen Bildungsformen, die das autonome Lernen fördern. Der Fremdsprachenunterricht hat in dieser Hinsicht große Möglichkeiten, vor allem im Bereich der Grammatikvermittlung und -einübung. Mittels einer Fragebogenuntersuchung wollte ich feststellen, ob der computergestützte Unterricht für die Studenten effektiv ist. Die Ergebnisse haben gezeigt, dass Online-Übungen, Aufgaben und Tests die Effektivität des Studiums erhöhen und zur Motivation der Studierenden beitragen.

In English

E-learning is one of the new educational methods which support the self-regulated learning. Its application is very suitable especially in the practising of German grammar. By means of questionnaire we found out that the computer supported instruction is efficient and conduce to motivation of students.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching