D 2006

Stylová podoba současné ruské reklamy

BRANDNER, Aleš

Základní údaje

Originální název

Stylová podoba současné ruské reklamy

Název česky

Stylová podoba současné ruské reklamy

Název anglicky

The Wording of the Contemporary Russian Advertising

Autoři

BRANDNER, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

První. Ostrava, Pocta Evě Mrhačové. K životnímu jubileu doc. PhDr. Evy Mrhačové, CSc. od s. 61-68, 8 s. 2006

Nakladatel

Filozofická fakulta Ostravské univerzity

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/06:00017955

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-7368-209-5

Klíčová slova anglicky

Contemporary russian advertising form of russian advertising linguistic aspects of advertising communication postmodern society informative character of advertising communication advertising slogan

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2011 22:59, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou míru persvazivnosti.Styl reklamy má se stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a přesvědčovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.

Česky

V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou mírou persvazivnosti. Styl reklamy má se stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a zabezpečovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.