2006
Stylová podoba současné ruské reklamy
BRANDNER, AlešZákladní údaje
Originální název
Stylová podoba současné ruské reklamy
Název česky
Stylová podoba současné ruské reklamy
Název anglicky
The Wording of the Contemporary Russian Advertising
Autoři
BRANDNER, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
První. Ostrava, Pocta Evě Mrhačové. K životnímu jubileu doc. PhDr. Evy Mrhačové, CSc. od s. 61-68, 8 s. 2006
Nakladatel
Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/06:00017955
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-7368-209-5
Klíčová slova anglicky
Contemporary russian advertising form of russian advertising linguistic aspects of advertising communication postmodern society informative character of advertising communication advertising slogan
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2011 22:59, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.
V originále
V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou míru persvazivnosti.Styl reklamy má se stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a přesvědčovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.
Česky
V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou mírou persvazivnosti. Styl reklamy má se stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a zabezpečovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.
Anglicky
In account, we have focused on the wording of the contemporary Russian advertising. Advertising communication is considered a phenomen of todays postmodern society. The merely informative character of advertising communication is gradually disappearing, being replaced by influence and stimulation of demand. The advertising slogan is an obligatory part of the advertising communication item. The sentence analysis demonstrates the very nonstandard character of advertising slogans, as it incorporates the typical elements of all functional styles.