2006
Long-term Strucutral Decline of Railways
TOMEŠ, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Long-term Strucutral Decline of Railways
Název česky
Dlouhodobý strutkurální pokles železnice
Autoři
TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Paris, History of Transport, Traffic, and Mobility. CD-ROM, od s. 1-14, 14 s. 2006
Nakladatel
Université Paris 1 Panthéon Sorbonne - Ecole Nationale des Ponts et Chaussees
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Francie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/06:00020100
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
railways; competition; transport policy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 3. 6. 2008 10:44, Ing. Naďa Voráčová
V originále
The paper focuses on the market share decline of railway transport in developed countries. The paper starts with a basic analysis of economic history of railways. The idea of product life-cycle is then applied to interpret a long term economic development of railways. The decline of railways is understood as a period in a structural life-cycle of the industry. The key determinants of the decline are identified as road transport competition, changing patterns of the economy and railways internal inflexibility.
Česky
Příspěvek se zabývá aplikací teorie životního cyklu odvětví na ekonomickou historii železnice, jsou identifikovány hlavní faktory poklesu odvětví a je oceněna vhodnost politiky revitalizace evropských železnicí.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaV |
|