D 2006

Long-term Strucutral Decline of Railways

TOMEŠ, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Long-term Strucutral Decline of Railways

Název česky

Dlouhodobý strutkurální pokles železnice

Autoři

TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Paris, History of Transport, Traffic, and Mobility. CD-ROM, od s. 1-14, 14 s. 2006

Nakladatel

Université Paris 1 Panthéon Sorbonne - Ecole Nationale des Ponts et Chaussees

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/06:00020100

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

railways; competition; transport policy

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 3. 6. 2008 10:44, Ing. Naďa Voráčová

Anotace

V originále

The paper focuses on the market share decline of railway transport in developed countries. The paper starts with a basic analysis of economic history of railways. The idea of product life-cycle is then applied to interpret a long term economic development of railways. The decline of railways is understood as a period in a structural life-cycle of the industry. The key determinants of the decline are identified as road transport competition, changing patterns of the economy and railways internal inflexibility.

Česky

Příspěvek se zabývá aplikací teorie životního cyklu odvětví na ekonomickou historii železnice, jsou identifikovány hlavní faktory poklesu odvětví a je oceněna vhodnost politiky revitalizace evropských železnicí.

Návaznosti

GA402/04/2128, projekt VaV
Název: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie