D 2006

Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ

KNECHT, Petr

Základní údaje

Originální název

Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ

Název česky

Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ

Název anglicky

Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks

Autoři

KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, od s. 150-154, 268 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017977

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-4163-3

Klíčová slova anglicky

didactics of geography; textbook analyse; geography textbook; educational research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2008 15:16, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek vychází z frekvenční pojmové analýzy učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy, v rámci které autor srovnával učebnice s osmi různých vydavatelství. Výsledkem je zjištění, že se učebnice z jednotlivých vydavatelství v počtu užitých pojmů výrazně odlišují.

Anglicky

The contribution is based on frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks, in that author compared textbooks from eight different publishing houses, allowed for lessons at Czech secondary schools in years 2005/2006. The result is the finding that the number of concepts in textbooks from several publishing houses is highly different.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání