D 2006

Intra-organizational communication and its impact on the company success

ŠVANDOVÁ, Eva a Radoslav ŠKAPA

Základní údaje

Originální název

Intra-organizational communication and its impact on the company success

Název česky

Komunikace uvnizř organizace a její vliv na úspěšnost podniků

Název anglicky

Intra-organizational communication and its impact on the company success

Vydání

1. vyd. Brno, X. International Conference of Doctoral Students, Brno, September 2006, od s. 13-13, 1 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-210-4156-0

Klíčová slova anglicky

Managerial style environmental profile of a company

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2011 16:16, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Anotace

V originále

This article offers empirical analysis of formal and informal relations, which were created during the business gaming simulation (MANAHRA) in virtual companies. The text answers the question whether companies successful in this simulation game differ from the unsuccessful ones in terms of network structure. Even if the analysis is done in simulated environment, the implications can be relevant for real companies.

Anglicky

This article offers empirical analysis of formal and informal relations, which were created during the business gaming simulation (MANAHRA) in virtual companies. The text answers the question whether companies successful in this simulation game differ from the unsuccessful ones in terms of network structure. Even if the analysis is done in simulated environment, the implications can be relevant for real companies.

Návaznosti

1M0524, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky