KNECHT, Petr. Comparison of selected Czech geography textbooks. In Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru. 1. vyd. Nitra: Universita Konstantina filozofa v Nitre, 2006, 2 s. ISBN 80-8094-058-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparison of selected Czech geography textbooks
Název česky Srovnání vybraných českých učebnic zeměpisu
Název anglicky Comparison of selected Czech geography textbooks
Autoři KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Nitra, Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru, 2 s. 2006.
Nakladatel Universita Konstantina filozofa v Nitre
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00031764
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-8094-058-4
Klíčová slova anglicky Education; Didactics of Geography; Educational Research; Geographical Education; Textbooks Research; Textbooks Assesment
Štítky didactics of geography, Education, educational research, geographical education, Textbooks Assesment, textbooks research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 18. 6. 2009 12:47.
Anotace
Comparation of selected Czech geography textbooks. Author composed a concept analysis of Czech human geography primary school textbooks, which consisted in frequential analysis of all human geographical concepts initiated in examined textbooks. The analysis demonstrated that all examined textbooks intended for the same type and grade of primary schools are different in content and multitude of initiated concepts. This fact could have an influence upon divergence in teching reality at the primary schools.
Anotace anglicky
Comparation of selected Czech geography textbooks. Author composed a concept analysis of Czech human geography primary school textbooks, which consisted in frequential analysis of all human geographical concepts initiated in examined textbooks. The analysis demonstrated that all examined textbooks intended for the same type and grade of primary schools are different in content and multitude of initiated concepts. This fact could have an influence upon divergence in teching reality at the primary schools.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:22