D 2006

Comparison of selected Czech geography textbooks

KNECHT, Petr

Základní údaje

Originální název

Comparison of selected Czech geography textbooks

Název česky

Srovnání vybraných českých učebnic zeměpisu

Název anglicky

Comparison of selected Czech geography textbooks

Autoři

KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Nitra, Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru, 2 s. 2006

Nakladatel

Universita Konstantina filozofa v Nitre

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00031764

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-8094-058-4

Klíčová slova anglicky

Education; Didactics of Geography; Educational Research; Geographical Education; Textbooks Research; Textbooks Assesment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 12:47, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Comparation of selected Czech geography textbooks. Author composed a concept analysis of Czech human geography primary school textbooks, which consisted in frequential analysis of all human geographical concepts initiated in examined textbooks. The analysis demonstrated that all examined textbooks intended for the same type and grade of primary schools are different in content and multitude of initiated concepts. This fact could have an influence upon divergence in teching reality at the primary schools.

Anglicky

Comparation of selected Czech geography textbooks. Author composed a concept analysis of Czech human geography primary school textbooks, which consisted in frequential analysis of all human geographical concepts initiated in examined textbooks. The analysis demonstrated that all examined textbooks intended for the same type and grade of primary schools are different in content and multitude of initiated concepts. This fact could have an influence upon divergence in teching reality at the primary schools.