ŠEĎOVÁ, Klára a Petr NOVOTNÝ. Studentský výzkum jako nástroj poznání pedagogické reality. In PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´06 Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006, s. 1-7. ISBN 80-7368-272-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studentský výzkum jako nástroj poznání pedagogické reality
Název anglicky Students´ research as a way how to explore educational reality
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika).
Vydání Ostrava, PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´06 Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí, od s. 1-7, 7 s. 2006.
Nakladatel Ostravská univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00018086
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-7368-272-9
Klíčová slova anglicky labor marker; macroworld; microworld; maternity leave; non-governmental non-profit organization; qualitative evaluation; qualitative research
Štítky labor marker, macroworld, maternity leave, microworld, non-governmental non-profit organization, qualitative evaluation, qualitative research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 28. 3. 2010 21:53.
Anotace
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní příklad propojení výzkumné aktivity studenta - coby významné součásti odborného studia pedagogických disciplín - a zájmů organizací, ve kterých se odbývají praxe studentů. Vycházíme přitom z aktivit realizovaných v rámci projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (podpořený v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů, který je součástí schématu Evropského sociálního fondu). V rámci tohoto projektu se studenti oborů Pedagogika a Sociální pedagogika a poradenství (Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity) učí jak provádět kvalitativní evaluaci pedagogických procesů a jejich efektů. Tento proces a jeho výsledky mj. ukážeme na příkladu evaluace vzdělávacích programů Centra pro rodinu a sociální péči Brno, které jsou zaměřeny na podporu zaměstnatelnosti žen po rodičovské dovolené.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to provide an example of connecting students research activity – as an important part of the training of experts in the field of educational sciences – and interest of organizations where students participate as student practitioners. The paper is based on experience with activities realized as a part of project Qualitative research in educational sciences: strengthening professional competencies of students (supported by Operational scheme Human Resource Development of European Social Fund). Thanks to this project students of Educational Sciences and Social Education and Counseling learn how to evaluate educational processes and effects using qualitative methodology. The process and its outcomes is presented on the example of educational programs of Centre for family and social Care Brno, which are focused on support of employability of woman after maternity leave.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:13