C 2006

Média a realita, média a manipulace

BINKA, Bohuslav

Základní údaje

Originální název

Média a realita, média a manipulace

Autoři

Vydání

první vydání. Brno, Média a realita, média a manipulace, od s. 1-32, 36 s. Media and Reality - Media and Manipulation, 2006

Nakladatel

Vydavatelství Masarykovy univerzity

Další údaje

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-210-4199-4

Klíčová slova anglicky

media; content analysis, manipulation, TV, logical consistency, content

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 5. 1. 2007 12:57, doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.

Anotace

V originále

Text se zabývá problémem manipulace ve vybraných médiích a na základě v západní literatuře zavedených metod - Brunnerova analýza, Auerbachův textový rozbor - se pokouší o vytvoření nové metody rozboru textů. Metoda založená na pojmech logická konzistence textu, hodnotová konzistence textu, východiska textu, emocionální zabarvení textu, fundamentalističnost textu umožňuje rozkrýt tzv. druhou a třetí vrstvu textu, určit rozdíl mezi řečeným a sdělovaným a v také určit tzv. ontologická východiska textu. Text disponuje konkrétními případy uplatnění této analýzy.

Anglicky

The text consists of a problem of manipulation in the chosen medias and on the basis of established methods in the western literature - Brunners' analisis, Auerbachs' parsing - attempts to formate of new methods of parsing. Method based on facts of logical consistency of the text, value consistency of the text, recourse of the text, emotionalism of the text, fundamentalism of the text enables to open so called second and third level of the text, ordain difference between stated and conveyance and in these ordain so called ontologic recourse of the text. The text disposes of particular cases excercising this analisis.