D 2007

The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills

KOLÁŘOVÁ, Ivana

Basic information

Original name

The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills

Name in Czech

Úloha učitele při vytváření příznivé atmosféry pro rozvíjení vyjadřovacích schopností žáků základní školy (na základě zkušeností z výzkumů v diplomových pracích)

Authors

KOLÁŘOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) School and Health 21 2, p. 387-396, 9 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00021833

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100040

Keywords (in Czech)

jazyková komunikace, spisovný jazyk, příznivá atmosféra pro rozvoj komunikačních schopností, komunikační perspektiva

Keywords in English

communication; standard Czech; an atmosphere suitable for the promotion of communication skills; communication perspective

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2010 16:06, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.

Abstract

V originále

Developing pupils communication skills in their mother tongue is one of the goals of elementary education. It is necessary to create an atmosphere that promotes such development; encouraging students to talk about various topics and lessening their fear of excessive criticism. However, reducing error correction should not lead to the teacher neglecting a pupils repeated misuse of language or resigning on eliminating formulation errors.

In Czech

K úkolům základního vzdělávání patří i rozvíjení komunikačních schopností a kultivovaného vyjadřování v mateřském jazyce. Předpokladem je vytvoření takové atmosféry, která žáky k promluvám na různá témata ve výuce povzbuzuje a nevyvolává v nich obavy z nepřiměřeného kritizování. Omezení nadměrného opravování žákovy řeči by však nemělo znamenat stálé přehlížení opakovaných formulačních nedostatků a rezignaci na jejich odstraňování.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century