OKAZAKI, Shintaro, Javier ALONSO, Radoslav ŠKAPA a Ildefonso GRANDE. A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior. The Telecommunications Advancement Foundation Annual Research Report. Tokyo: Telecommunications Advancement Foundatio, 2006, roč. 21, č. 1, s. 225-235, 10 s. ISSN 0918-7332.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior
Název česky Kulturní porovnání využívání mobilních her zpohledu zákazického chování
Název anglicky A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior
Autoři OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko), Javier ALONSO (724 Španělsko), Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí) a Ildefonso GRANDE (724 Španělsko).
Vydání The Telecommunications Advancement Foundation Annual Research Report, Tokyo, Telecommunications Advancement Foundatio, 2006, 0918-7332.
Další údaje
Originální jazyk japonština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Japonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/06:00031822
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky mobile commerce; mobile gaming; comparative survey
Štítky comparative survey, Mobile commerce, mobile gaming
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 5. 5. 2011 20:51.
Anotace
The global mobile game industry expects spectacular growth in the coming years. Ubiquitous entertainment has been drawing much attention from the "global youth" segment, which seeks innovative, efficient, and enjoyable pastimes. However, little is known about the adoption behavior of mobile games across cultures. This study aims to fill this gap, by examining the factors influencing mobile game adoption in the U.S.A., Japan, Spain and the Czech Republic.
Anotace česky
Článek představuje výsledky srovnávací studie o hraní mobilních her a věnuje se motivům tohto hraní. Zkoumanými vzorky byli mladí lide z USA, Japonska, Španělska a České republiky.
Anotace anglicky
The global mobile game industry expects spectacular growth in the coming years. Ubiquitous entertainment has been drawing much attention from the "global youth" segment, which seeks innovative, efficient, and enjoyable pastimes. However, little is known about the adoption behavior of mobile games across cultures. This study aims to fill this gap, by examining the factors influencing mobile game adoption in the U.S.A., Japan, Spain and the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 10:55