2006
Obraz dítěte a dětství v současných čítankách.
ZÍTKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Obraz dítěte a dětství v současných čítankách.
Název česky
Obraz dítěte a dětství v současných čítankách
Název anglicky
Presentation of childhood in contemporary readers
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Ostrava, Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Komunikace s dětmi v zrcadle času./CD/ od s. 130-136, 7 s. 2006
Nakladatel
PdF OU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00031875
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7368-271-0
Klíčová slova anglicky
reader; primary school; childhood; realistic prose; positive approach; disquiet tone
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 5. 2009 14:35, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se formou dílčí výzkumné sondy zabývá tím, jak je v současných čítankách z nakladatelství Alter a Nová škola zastoupena realistická próza ze života dětí a prezentován obraz dětí a dětství. Příspěvek si všímá možností "vstupů" do imaginárních světů těchto textů a jejich přitažlivosti pro dětské čtenáře. Na základě dílčích analýz bylo zjištěno, že hlavní rozdíly mezi čítankami lze vyjádřit slovy zábava, pozitivní přístup, přítomnost na straně jedné (Nová škola) a znepokojivost, minulost na straně druhé (Alter).
Anglicky
The paper is a partial research probe, it deals with the ways how the realistic proses from children lives are presented and how the image of childhood is given in the readers for primary school edited by Alter and Nová škola. The author deals with the possibility of "entrance" to imaginary worlds of these texts and also with their attraction for young readers. On the basis of partial analysis it is claimed that the main difference between textbooks can be expressed by words amusement, positive approach, the present on the one hand (Nová škola), and relevance, disquiet tone, the past on the other hand (Alter).