E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu
ZOUNEK, Jiří. E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu. Pedagogika. Praha: PedF UK, 2006, LVI, č. 4, s. 335-347. ISSN 0031-3815. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu |
Název anglicky | E-learning and Education. Some views on the theme of e-learning |
Autoři | ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Pedagogika, Praha, PedF UK, 2006, 0031-3815. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/06:00016360 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova anglicky | e-learning; blended ;learning ;education ;learning theory; policy ;research |
Štítky | blended, e-learning, Education, learning, learning theory, policy, research |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 20. 6. 2007 17:26. |
Anotace |
---|
Studie se zabývá problematikou e-learningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům e-learningu – oblasti pedagogicko-didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů – e-learning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj e-learningu. Na silné a slabé stránky e-learningu se orientuje poslední část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V rámci studie je rovněž poukazováno na některé možné oblasti pedagogického výzkumu. |
Anotace anglicky |
---|
The article is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/06/1022, projekt VaV | Název: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele |
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele | |
1J017/04-DP2, projekt VaV | Název: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje |
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje |
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 00:47