D 2001

Psychomotorics Activities in Working with Ill Children

BLAHUTKOVÁ, Marie a Martin SEBERA

Základní údaje

Originální název

Psychomotorics Activities in Working with Ill Children

Název česky

Uplatnění psychomotoriky u nemocných dětí

Autoři

BLAHUTKOVÁ, Marie a Martin SEBERA

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Studia Kinanthropologica, od s. 154-155, 2 s. 2001

Nakladatel

Ediční středisko PF JU České Budějovice

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

1213-2101

Klíčová slova anglicky

psychomotorics; motion activity, psychology of children, health psychology, personal experience

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 2. 2009 18:43, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.

Anotace

V originále

The purpose of the article is to introduce a use of psychomotorics to the public. By psychomotorics we understand motion activities which help us to learn about children's experiences. The research is done by means of simple motion activities and games. These activities can help in working with children, especially ill children, with hospitalised children and with physically or mentally disabled children. Psychomotoric games help in detection of real children's feelings and experiences, they expose their personal qualities, especially their temperament. These games can help an adult to get a better contact with a child in medical performances. This conclusion comes from the results which were obtained when working with children within grant tasks and research objectives at the Pedagogical Faculty of the Masaryk University in Brno.

Česky

Příspěvek je zaměřen na seznámení veřejnosti s využitím psychomotoriky jako pohybové aktivity při poznávání prožitkovosti u dětí pomocí jednoduchých pohybových činností a her. Tyto činnosti mohou pomoci při práci s dětmi, zejména s nemocnými dětmi, s hospitalizovanými dětmi i s tělesně či mentálně postiženými dětmi. Psychomotorické hry pomohou k odhalování skutečných pocitů a prožitků dětí, ukážou na jejich typické vlastnosti, zejména temperament a mohou pomoci při zdravotnických výkonech k lepšímu navázání nezbytného kontaktu dítěte a dospělého. Sdělení vychází ze zkušeností při práci s dětmi v rámci grantových úkolů a výzkumných záměrů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.