2006
Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků
PROKOPOVÁ, AliceZákladní údaje
Originální název
Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků
Název česky
Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků
Název anglicky
The influence of the personality of a teacher on the pro-sociability of pupils
Autoři
Vydání
Brno, Škola a zdraví 21, od s. 164-183, 19 s. 2006
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7315-119-7
UT WoS
000264731000019
Klíčová slova anglicky
pupil; pro-sociability1; moral maturity; teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability; causal prevention of chicane
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 11. 2007 22:20, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá výzkumem některých konkrétních faktorů facilitace prosociálnosti dětí mladšího školního věku. Klíčová otázka, z níž se odvíjí zaměření výzkumu, se týká vztahu mezi osobností učitele a prosociálností žáků.Hlavním výsledkem výzkumu z hlediska nových poznatků, které přináší, je prokázaný vztah mezi autoritářstvím učitele a prosociálností jeho žáků; nízká míra autoritářství učitele ovlivňuje děti v tomto smyslu pozitivně, vysoká míra autoritářství negativně. Autoritářství učitele se ukázalo jako vysoce průkazný prediktor zkoumaných charakteristik žáků.
Anglicky
The paper deals with the investigation of some concrete factors of the facilitation of the pro-sociability of children aged 6 11. The key question of focusing the investigation concerns the relationship between the teachers personality and the pro-sociability of the pupils.The main result of the investigation from the point of view of new knowledge is the verified relationship between the authoritativity of the teacher and the pro-sociability of his pupils. A lower extent of the authoritativity of the teacher influences the children in a positive sense, a high extent in a negative way.The authoritativity of the teacher proved as highly confirming predictor of the investigated characteristics of the pupils.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|