2006
Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
CHATRNÁ, Ivana a Tereza KMĚTÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Název česky
Osobnostní charakteristiky, sebepojetí, sociální opora a well-being u dětí se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Personality traits, self-concept, social support and well-being of children with learning disabilities
Autoři
CHATRNÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Tereza KMĚTÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Úspěšný život s LMD (elektronický sborník příspěvků a prezentací), od s. 1-6, 6 s. 2006
Nakladatel
Centrum pro rodinu a sociální péči; IVDMR FSS MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/06:00021921
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
learning disabilities; personality; self concept; social support; well being
Změněno: 20. 9. 2007 08:21, Mgr. Tereza Kudlejová
V originále
Ve svém příspěvku jsme se zaměřili na děti se specifickými poruchami učení. Zkoumáme vzájemné interakce mezi SPU a osobnostními charakteristikami, sebepojetím, sociální oporou a subjektivní pohodou u dětí. Tyto faktory ovlivňují obraz těchto poruch a jejich zvládání dětmi s SPU a zároveň jsou také ve vzájemné interakci. Uvádíme východiska plánovaného výzkumu, který by měl přispět k pochopení faktorů ovlivňujících SPU a rozdílů, které existují mezi dětmi s poruchami učení a dětmi bez těchto poruch.
Anglicky
We address a problem of children with learning disabilities in our contribution. We explore relationship between learning disabilities and personality traits, self-concept, social support and well-being of children. All these factors may influence image of these disorders and childrens coping with LD. These factors also interact. As well we introduce starting points for research we design, that should contribute to understanding of factors influencing learning disabilities and differences between children with LD and children without LD.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|