D 2007

Profesní sebepojetí českých novinářů

VOLEK, Jaromír

Základní údaje

Originální název

Profesní sebepojetí českých novinářů

Název anglicky

Professional self-projection of Czech Journalists

Autoři

VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Trnava, Magál, S., Mistrík, M.(eds): Masmediálna komunikácia v interdisciplinárnom výskume, od s. 191-196, 6 s. 2007

Nakladatel

Fakulta masmediálnej komunikácie, UCM

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00020213

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-89220-48-7

Klíčová slova anglicky

czech journalists professional self-projection journalism mass media typology of journalist

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2011 21:25, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložená stať vychází z výzkumu českých novinářů provedeného v letech 2003-2004 a pokouší se načrtnout základní kontury jejich profesního sebepojetí. Výzkum naznačuje, že vedle tzv. tradičních profesně-hodnotových typů, které odborná literatura rozlišuje (vychovatelský, advokátní a neutrální), objevuje se českých podmínkách ještě přístup akcentující výrazně kariérově-pragmatické pojetí novinářské role. Povolání novináře je zde chápáno nejen jako prostředek individuálního profesního růstu, ale i jako výtah k individuální kariéře, a to nejen v rámci žurnalistického profese.

Anglicky

The article is based upon a survey of Czech journalists performed between the years 2003 and 2004 and its aim is to trace the basic shape of their professional self-projection. The results suggest that along with traditional approaches of the journalistic profession (the educational, advocate/adversarial and neutral/objective types of journalists), there is a subgroup stressing a distinctive career/pragmatic approach to the role of journalist. Journalism is understood as a tool for individual development, as a fast track towards an individual career (not only within the journalistic profession) by this subgroup.

Návaznosti

GA403/02/0136, projekt VaV
Název: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce