ZÍTKOVÁ, Jitka. Několik poznámek k metodě didaktické interpretace uměleckého textu na základní škole. In Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2007, s. 251-256. ISBN 80-85783-72-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Několik poznámek k metodě didaktické interpretace uměleckého textu na základní škole.
Název anglicky Some notes to the methodical interpretation at basic school
Autoři ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Olomouc, Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. od s. 251-256, 6 s. 2007.
Nakladatel Hanex
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00031998
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-85783-72-X
Klíčová slova anglicky literary education; methodical interpretation; methods of interpretation; aspects of classification; interpretative process
Štítky aspects of classification, interpretative process, literary education, methodical interpretation, methods of interpretation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Změněno: 12. 2. 2008 11:48.
Anotace
Příspěvek se zabývá didaktickou interpretací jako stěžejním pojmem literárněvýchovné teorie. Analyzuje její stávající pojímání a typy interpretačních postupů. V hlavní části pak obsahuje syntetizující návrh na klasifikaci interpretačních metod. Metody jsou rozděleny podle šesti aspektů: předmět, zaměření, charakter, funkce a způsob řízení interpretace a charakter poznávacích procesů. Základní metody interpretačního procesu doplňuje metoda prožívání a metoda hodnocení.
Anotace anglicky
The paper deals with the methodical interpretation as the fundamental term in the theory of literary education. It analyses its existing conceptions and types. In its main part it includes a synthesis - the proposal for the classification of interpretative methods. They are divided according to six aspects: the subject, the focusing, the character, the function and the ways of leading of interpretation and the character of learning process. These basic methods are completed by the method of experience and the method of appreciation.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 21:24