MATYÁŠ, Václav a Marek KUMPOŠT. Location Privacy Pricing and Motivation. In Proceedings of Privacy-Aware Location-based Mobile Services Workshop (PALMS 07). Los Alamitos, CA, USA: IEEE Computer Society. s. 11-15. ISBN 1-4244-1241-2. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Location Privacy Pricing and Motivation
Název česky Lokační soukromí - ocenění a motivace
Autoři MATYÁŠ, Václav (203 Česká republika, garant) a Marek KUMPOŠT (203 Česká republika).
Vydání Los Alamitos, CA, USA, Proceedings of Privacy-Aware Location-based Mobile Services Workshop (PALMS 07), s. 11-15, 2007.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00020238
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 1-4244-1241-2
Klíčová slova anglicky Location; Privacy; Pricing; Motivation
Štítky location, motivation, pricing, privacy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D., učo 344. Změněno: 28. 8. 2007 12:13.
Anotace
This paper examines the results of our European-wide study on the price of location privacy of individuals using mobile phones. There were 1200 active participants from five EU countries in our experiment. We used tools from experimental psychology and economics to assess the value that users attach to their location data. This paper extends the results that are provided in \cite{ckmd06}. Our main focus in this paper was the motivation of the participants to take part in the experiment and further investigation of their bids. This paper presents a more detailed view of the motivation and a correlations between the motivation and the bids.
Anotace česky
This paper examines the results of our European-wide study on the price of location privacy of individuals using mobile phones. There were 1200 active participants from five EU countries in our experiment. We used tools from experimental psychology and economics to assess the value that users attach to their location data. This paper extends the results that are provided in \cite{ckmd06}. Our main focus in this paper was the motivation of the participants to take part in the experiment and further investigation of their bids. This paper presents a more detailed view of the motivation and a correlations between the motivation and the bids.
Návaznosti
GA102/06/0711, projekt VaVNázev: Kryptografické generátory náhodných a pseudonáhodných čísel
Investor: Grantová agentura ČR, Kryptografické generátory náhodných a pseudonáhodných čísel
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:41