PITNER, Tomáš a Pavel DRÁŠIL. Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0). In Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 83-88. ISBN 80-210-4146-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moderní metodiky, technologie a nástroje pro podporu výuky (E-learning 2.0)
Název anglicky Modern metodologies, technologies and tools for education support (E-learning 2.0)
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Pavel DRÁŠIL (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník příspěvků 3. letní škola aplikované informatiky, od s. 83-88, 6 s. 2006.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/06:00015545
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 80-210-4146-3
Klíčová slova anglicky Web 2.0; e-learning 2.0; REST; adaptive XML inclusions; lightweight P2P personalization
Štítky Adaptive XML Inclusions, E-learning 2.0, lightweight P2P personalization, rest, Web 2.0
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Drášil, Ph.D., učo 39305. Změněno: 14. 5. 2007 12:48.
Anotace
Příspěvek ukazuje vývoj ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označovaný jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivizmus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci - platformě L2 - umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principu konektivizmu a kolaborativního učení.
Anotace anglicky
With current shift in web technology called Web 2.0, many e-learning experts compare the traditional view of e-learning with the expected level of e-learning services and find common problems with present LMS platforms. Primarily, we will identify the most important properties of an E-learning 2.0 platform. Secondly, a prototype, Java-based open-source E-learning 2.0 platform L2 will be introduced and evaluated.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 26. 5. 2024 21:21