2007
Rozvoj multimediálních objektů na Masarykově univerzitě
BRANDEJSOVÁ, Jitka a Michal BRANDEJSZákladní údaje
Originální název
Rozvoj multimediálních objektů na Masarykově univerzitě
Název anglicky
Development of multimedia objects at Masaryk university
Autoři
Vydání
Praha, Seminář k výsledkům projektu spolupráce vysokých škol při tvorbě Standardizovaných Multimediálních Vzdělávacích pomůcek, s. 1-1, 2007
Nakladatel
Stavební fakulta ČVUT
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
e-learnig; IS MU
Změněno: 31. 3. 2010 12:41, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
Rozvoj elearningu na velké škole, která má devět fakult a 38 000 studentů je velmi důležitým nástrojem pro kvalitu výuky. Není však triviální záležitostí vytvořit takové podmínky, aby elektronická podpora výuky zasáhla pokud možno všechny obory a programy, aby se na zkvalitnění výuky podílela i starší nebo méně IT gramotná generace. E-learning byl dřívedo jisté míry v rukou inovátorů a výsledky jejich práce pak zasáhla jen menší cílovou skupinu studentů. V prostředí malé školy může být tento stav zcela vyhovující, avšak v prostředí velké univerzity je potřebné vytvořit mnohem sofistikovanější technickou, personální a metodickou infrastrukturu, aby mohla být elektronická výuka rozvíjena plošně. Na Masarykově univerzitě se rozvinuly unikátní projekty, které přinesli a přinášejí ovoce a jsou uplatnitelné jak v prostředí malé, tak v prostředí velké univerzity.
Anglicky
For Masaryk University, which houses nine faculties attended by more than thirty-eight thousand students, e-learning currently represents an indispensable teaching tool. However, designing e-learning applications covering most fields and specializations as well as preparing the conditions in which these will represent an asset rather than a hindrance even for IT laymen is by no means an easy task to solve. The major factor affecting the form the e-learning applications had in the past was a group of devoted developers whose products were of limited coverage as regards the number of students using these. While this small-scale development may work for a small school, a large university requires that a more sophisticated infrastructure in terms of technology, methodology, and personnel be deployed. Masaryk University has given rise to new and unique projects that have proved fruitful and that can be put into operation in both small and large universities.