COLLIER, Aaron Marc. Teaching Writing Online: Using a Process-Genre Approach. Romanian Journal of English Studies. Timisoara: Editura Universitatii de Vest, 2007, 4/2007, No. 4, p. 273-282. ISSN 1584-3734.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teaching Writing Online: Using a Process-Genre Approach
Name in Czech Výuka písemného projevu on-line
Authors COLLIER, Aaron Marc (840 United States of America, guarantor).
Edition Romanian Journal of English Studies, Timisoara, Editura Universitatii de Vest, 2007, 1584-3734.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Romania
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032076
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English writing; english; e-learning
Tags e-learning, English, writing
Changed by Changed by: Aaron Marc Collier, B.A., učo 166043. Changed: 15/6/2007 22:00.
Abstract
Recent approaches to teaching writing have emphasized creating active learners. The Internet has created new opportunities to establish a decentralized teaching environment, with teachers as guides instead of as the only sources of information. This paper will briefly introduce the process genre approach and describe some ways to use the Internet to supplement, or even supplant, in-class instruction.
Abstract (in Czech)
Různé přístupy k vyučování psanému projevu v poslední době zdůrazňují potřebu vytvářet tvořivé studenty. Nové možnosti poskytuje Internet, jmenovitě možnosti vytvoření prostředí decentralizovaného učebního prostředí s učiteli jako průvodci, nikoliv jako s jediným zdrojem informací. Příspěvek nastiňuje procesní přístupy k žánru a nabízí popis různých způsobů, jak využít Internetu v doplnění nebo dokonce nahrazení klasické výuky ve třídě.
PrintDisplayed: 26/4/2024 08:53