MIKULOVÁ, Anna. Expressivität in Sachtexten. Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik - Sborník prací filosofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2003, R 8, 2003, č. 27, s. 95-115. ISSN 1211-4979.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Expressivität in Sachtexten
Název česky Expresivita ve věcných textex
Název anglicky Expressivity in Non-fiction Discours
Autoři MIKULOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant).
Vydání Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik - Sborník prací filosofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita, 2003, 1211-4979.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/03:00020328
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky Expressivity; non-fictional discours; metaphor; persuasion
Štítky Expressivity, Metaphor, non-fictional discours, persuasion
Změnil Změnil: RNDr. JUDr. Vladimír Šmíd, CSc., učo 1084. Změněno: 6. 7. 2007 10:26.
Anotace
Der Artikel befasst sich mit Sachtexten des Bank- und Versicherungswesens, namentlich mit expressiven sprachlichen Erscheinungen. Es wird die Frage der Expressivität der Sprache und der Sachtexte kurz theoretisch dargestellt. Es werden Belege der Expressivität sowohl in deutschen wie auch in tschechischen Sachtexten bzw. Werbetexten analysiert.
Anotace česky
Článek se zabývá věcnýmíi texty bankovnictví a pojišťovnictví, jmenovitě expresivními jazykovými jevy. Krátce je teoreticky představena jazyková expresivita a problematika věcných textů. Jsou tu analyzovány doklady exprtesivity v německýcha českých věcných a reklamních textech.
Anotace anglicky
The artickle deals non-fictional discourse of banking and insurance. There is theoretical introduced the expressivity in language and non-fictional discourse. Thera are analysed examples of expressivity in German and Czech non-fictional discourse and advertising texts.
Návaznosti
GA405/02/0349, projekt VaVNázev: Kontrastivní studium věcných textů
Investor: Grantová agentura ČR, Kontrastivní studium věcných textů
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 06:36