Detailed Information on Publication Record
2007
Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology (poster).
LUKÁŠOVÁ, RůženaBasic information
Original name
Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology (poster).
Name in Czech
organizační hodnoty českých výrobních firem: empirická typologie
Authors
Edition
Mapping of Psychological Knowledge for Society. Abstracts from the Xth European Congress of Psychology, 2007
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7064-017-3
Keywords in English
organizational culture manufacturing companies
Tags
International impact
Změněno: 27/7/2008 18:21, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
V originále
Most authors consider organizational values to be the core of organizational culture and an important determinant of employees behaviour within the organization. The contribution presents the results of an empirical research into organizational values of Czech manufacturing companies, which was carried out on a sample of 74 companies. Respondents of the research were representatives of top, middle-level and low-level management. The analysis of the data obtained has resulted in an empirical typology which represents the typical contents of organizational culture of Czech manufacturing companies ascertained on the level of organizational values.
In Czech
Organizační hodnoty jsou většinou autorů považovány za jádro organizační kultury a důležitou determinantu chování lidí v organizaci. Příspěvek prezentuje výsledky empirického výzkum organizačních hodnot, který byl proveden na vzorku 74 českých výrobních firem. Respondenty byli příslušníci vrcholového, středního a nižšího managementu zkoumaných firem. Výsledkem statistického zpracování získaných dat je empirická typologie, reprezentující typické obsahy organizační kultury českých výrobních firem identifikované na úrovni hodnot.
Links
GA402/02/0114, research and development project |
|