KLÍMOVÁ, Viktorie. Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v praxi. In Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2007, s. 97-105. ISBN 978-80-8083-494-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v praxi
Název anglicky Corporate social responsibility and its utilization in practice
Autoři KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Česká republika, garant).
Vydání Banská Bystrica, Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V, od s. 97-105, 9 s. 2007.
Nakladatel Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00022367
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-8083-494-4
Klíčová slova anglicky social responsibility; stakeholder; ethics; standard
Štítky ethics, social responsibility, stakeholder, standard
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D., učo 22594. Změněno: 8. 1. 2008 09:37.
Anotace
Společenskou odpovědnost firem je možné vysvětlit jako zodpovědnost korporací za věci veřejné. Nejedná se o nový koncept, spíše je nové jeho pojmenování. Promítá se paralelně ve 3 rovinách: ekonomické, environmentální a sociální; a může významným způsobem ovlivňovat život občanů i neziskových organizací. Tento článek se na společenskou odpovědnost firem dívá jak z pohledu teoretického, tak z pohledu praktického. Článek se zabývá možnostmi a příklady využití tohoto způsobu chování firem a obsahuje několik stručných případových studií.
Anotace anglicky
Corporate social responsibility can be explained as responsibility of corporations for public affairs. It is not new concept, but its label is new. It can be expressed on three levels: economic, environmental and social; and it can influence life of citizens and nonprofit organizations by signicifant way. This article views on corporate social responsibility from theoretical as well as practical aspect. The article deals with possibilities and examples of utilization of this concept and it contains several case studies.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:22