D 2007

Interkulturelle Kompetenz und soziokulturelle Normen im fremdsprachlichen Deutschunterricht.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Interkulturelle Kompetenz und soziokulturelle Normen im fremdsprachlichen Deutschunterricht.

Název česky

Interkulturní kompetece a sociokulturní normy ve výuce němčiny jako cizího jazyka.

Název anglicky

Intercultural Competence and Sociocultural Norms in Teaching German as a Foreign Language

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. München, Sprach- und Literaturwissenschaftliche Brückenschläge. od s. 531-537, 8 s. 2007

Nakladatel

LINCOM

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00032292

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-89586-503-9

Klíčová slova anglicky

intercultural competence; sociocultural norms; methodology of German as a Foreign Language

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 13. 6. 2008 09:14, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Die Vermittlung von einer verbalen kommunikativen Kompetenz im Fremdsprachenunterricht reicht nicht aus. Der fremdsprachige Lerner muss eine weitgehend interaktionale Kompetenz erwerben, die auch Wissen über extralinguale Faktoren einschließt. Der Beitrag geht von der Kulturemtheorie aus, weist auf neu formulierte Ziele und Prinzipien des Fremdsprachenunterrichts hin und bietet einige fremdsprachendidaktische Überlegungen.

Česky

Zprostředkování pouze prvků verbální komunikace v cizojazyčné výuce zdaleka nestačí. jedine, který se učí cizímu jazyku, musí získat interakční kompetenci v širším slovy smyslu, zejména pak v oblasti extralingválních aspektů. Článek se opírá o teotii tzv. kulturémů, poukazuje na nově formulované cíle a principy moderní cizojazyčné výuky a nabízí několik zamyšlení z hlediska didaktiky cizích jazyků.