2007
Interkulturelle Kompetenz und soziokulturelle Normen im fremdsprachlichen Deutschunterricht.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Interkulturelle Kompetenz und soziokulturelle Normen im fremdsprachlichen Deutschunterricht.
Název česky
Interkulturní kompetece a sociokulturní normy ve výuce němčiny jako cizího jazyka.
Název anglicky
Intercultural Competence and Sociocultural Norms in Teaching German as a Foreign Language
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. München, Sprach- und Literaturwissenschaftliche Brückenschläge. od s. 531-537, 8 s. 2007
Nakladatel
LINCOM
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00032292
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-89586-503-9
Klíčová slova anglicky
intercultural competence; sociocultural norms; methodology of German as a Foreign Language
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 13. 6. 2008 09:14, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Die Vermittlung von einer verbalen kommunikativen Kompetenz im Fremdsprachenunterricht reicht nicht aus. Der fremdsprachige Lerner muss eine weitgehend interaktionale Kompetenz erwerben, die auch Wissen über extralinguale Faktoren einschließt. Der Beitrag geht von der Kulturemtheorie aus, weist auf neu formulierte Ziele und Prinzipien des Fremdsprachenunterrichts hin und bietet einige fremdsprachendidaktische Überlegungen.
Česky
Zprostředkování pouze prvků verbální komunikace v cizojazyčné výuce zdaleka nestačí. jedine, který se učí cizímu jazyku, musí získat interakční kompetenci v širším slovy smyslu, zejména pak v oblasti extralingválních aspektů. Článek se opírá o teotii tzv. kulturémů, poukazuje na nově formulované cíle a principy moderní cizojazyčné výuky a nabízí několik zamyšlení z hlediska didaktiky cizích jazyků.
Anglicky
The paper results from the cultureme theory, it points at the newly formulated goals and principles of the modern FLT, and offers some thought from the viewpoint of the FL methodology.