D 2007

Příběhy učitelek: pokus o poznání profese

ŘEHULKA, Evžen

Základní údaje

Originální název

Příběhy učitelek: pokus o poznání profese

Název česky

Příběhy učitelek: pokus o poznání profese

Název anglicky

Stories of teachers: attempt to understand the profession

Autoři

ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Brno, Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21, 48 s. 2007

Nakladatel

MSD ve spolupráci s pedagogickou fakultou MU Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022509

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86633-98-5

Klíčová slova česky

profese učitele sebereflexe učitelé kvalita života a životní styl

Klíčová slova anglicky

teaching profession self-reflection of teaching teaching and quality of life teaching and life style
Změněno: 25. 3. 2010 23:00, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek analyzuje životopisy 50 učitelek základních škol, které popsaly svůj životopis jako osobní příběh v realizaci učitelské profese. Zaměřili jsme se především na motivaci učitelského povolání, profesionální přípravu a adaptaci, na vliv profese na vlastní život v manželství a na vztah k vlastním dětem, na přátelské vztahy, na vztahy k lidem, na prožívání učitelské profese v sberealizaci své osobnosti a na osobně významné, event. určující události (Life Event) v profesním životě, úspěchy a neúspěchy i osobní vyznání. Z. o. byla nabídnuta struktura životopisu, která je mohla vést k lepší sebereflexi sebe jako učitelek ve vztahu k osobní minulosti a budoucnosti. Interpretaci provádíme z pohledu poznání kvality života a životního stylu.

Anglicky

The report analyses biographies of 50 basic school women teachers who described their autobiography as a personal story in the realization of the teaching profession. We focused primarily on the motivation of teaching profession, professional training and adaptation, on the impact of the profession on own life in the marriage and on relations with own children, on friendly relationships, on relations with people, on living of teaching profession in the self-realization of own personality and on personally significant or determining Life Event in profession life, success, failures and personal declarations. Surveyed persons were offered a biography structure, which may have led them to better self-reflection of themselves as teachers in relation to their personal history and future. We perform interpretation from the view of understanding of quality of life and life style.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století