2007
Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
OKAZAKI, Shintaro a Radoslav ŠKAPAZákladní údaje
Originální název
Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
Název česky
Positioning internetových stránek nadnárodních společností v Polsku a České republice: předběžné výsledky
Autoři
OKAZAKI, Shintaro (203 Česká republika) a Radoslav ŠKAPA (392 Japonsko, garant)
Vydání
1. vyd. Lisabon, Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising, od s. 50-60, 14 s. 2007
Nakladatel
Polythecnic Institute Of Lisbon – Escola Superior De Comunicação Social
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00032314
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-210-4133-1
Klíčová slova anglicky
Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 12. 2007 09:26, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement of corporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
Česky
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.