D 2007

Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings

OKAZAKI, Shintaro a Radoslav ŠKAPA

Základní údaje

Originální název

Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings

Název česky

Positioning internetových stránek nadnárodních společností v Polsku a České republice: předběžné výsledky

Autoři

OKAZAKI, Shintaro (203 Česká republika) a Radoslav ŠKAPA (392 Japonsko, garant)

Vydání

1. vyd. Lisabon, Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising, od s. 50-60, 14 s. 2007

Nakladatel

Polythecnic Institute Of Lisbon – Escola Superior De Comunicação Social

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/07:00032314

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-210-4133-1

Klíčová slova anglicky

Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 12. 2007 09:26, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Anotace

V originále

In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement of corporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.

Česky

Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.