B 2007

Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice

Název česky

Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice

Název anglicky

Curriculum for Qualitative Research in Education

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

První. Brno, 176 s. Skripta, 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00032333

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-4359-6

Klíčová slova anglicky

qualitative research; education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 22:49, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace je určena především bakalářským, magisterským a doktorským studentům na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty MU jako studijní opora. Kapitoly tvořící text knihy jsou zaměřeny na kvalitativní přístup ke zkoumání reality v pedagogických vědách. Kvalitativní přístup definujeme jako proces zkoumání jevů a problémů v autentickém prostředí s cílem získat komplexní obraz těchto jevů založený na hlubokých datech a specifickém vztahu mezi badatelem a účastníkem výzkumu. Záměrem výzkumníka provádějícího kvalitativní výzkum je za pomocí celé řady postupů a metod rozkrýt a reprezentovat to, jak lidé chápou, prožívají a vytvářejí sociální realitu.
První polovina publikace se věnuje metodologii kvalitativního přístupu, zatímco druhá je složena z realizovaných kvalitativních výzkumů v pedagogických vědách.
Publikace vychází díky podpoře Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky jako součást projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1./0153).

Anglicky

Book of articles on qualitative methodology in educational sciences.