C 2007

Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu

GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu

Název anglicky

Specific learning disabilities and foreign language teaching in an international context

Autoři

GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific Learning Difficulties in Context of Educational Fields of RVP ZV. od s. 133-146, 14 s. Edice pedagogické literatury. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00022559

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-162-1

Klíčová slova česky

vyučování jazyků u žáků s SPU; mezinárodní kontext; aktuální situace v České republice

Klíčová slova anglicky

teaching language to children with SLD; international context; current situation in the Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 06:56, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Ve stati je proveden nástin problematiky vyučování cizím jazykům v české škole v rámci mezinárodního kontextu u žáků se specifickými poruchami učení. Jsou uvedeny termíny užívané v jednotlivých jazycích, tj. angličtině, němčině, francouzštině a ruštině, pro souborné označení specifické poruchy učení (dále SPU) i pro jednotlivé poruchy, pozornost je věnována základním profesním a odborným organizacím a institucím, jež se zabývají problematikou SPU v České republice, anglicky mluvících zemích, německy mluvícím regionu, na francouzsky mluvících územích, v Ruské federaci a zemích bývalého Sovětského svazu.

Anglicky

Specific learning difficulties and teaching foreign language in international context are described in this paper. There are described terms used in different languages. Focus is on specific institutions dealing with these difficulties in the Czech Republic and English, German, French and Russian speaking countries.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání