2007
Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu
GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ a Hana KYLOUŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu
Název anglicky
Specific learning disabilities and foreign language teaching in an international context
Autoři
GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific Learning Difficulties in Context of Educational Fields of RVP ZV. od s. 133-146, 14 s. Edice pedagogické literatury. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022559
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-162-1
Klíčová slova česky
vyučování jazyků u žáků s SPU; mezinárodní kontext; aktuální situace v České republice
Klíčová slova anglicky
teaching language to children with SLD; international context; current situation in the Czech Republic
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 06:56, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Ve stati je proveden nástin problematiky vyučování cizím jazykům v české škole v rámci mezinárodního kontextu u žáků se specifickými poruchami učení. Jsou uvedeny termíny užívané v jednotlivých jazycích, tj. angličtině, němčině, francouzštině a ruštině, pro souborné označení specifické poruchy učení (dále SPU) i pro jednotlivé poruchy, pozornost je věnována základním profesním a odborným organizacím a institucím, jež se zabývají problematikou SPU v České republice, anglicky mluvících zemích, německy mluvícím regionu, na francouzsky mluvících územích, v Ruské federaci a zemích bývalého Sovětského svazu.
Anglicky
Specific learning difficulties and teaching foreign language in international context are described in this paper. There are described terms used in different languages. Focus is on specific institutions dealing with these difficulties in the Czech Republic and English, German, French and Russian speaking countries.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|